Historie a současnost

Rád bych tuto kapitolu rozdělil do několika bodů, od začátku své činnosti jsem toho
„napáchal“ celkem dost.

1. Co mne dovedlo k hi-fi

Tak jako mnoho mých přátel z hi-fi trhu jsem měl a mám rád hudbu. Hudbu všeho druhu, Zappa, Hendrix, Joplin, Dylan, Mahavishnu , Davis nebo Krimsni, to byla krásná doba. No a pro poslech bylo potřeba mít taky na čem si ty věci přehrávat. Tak jsem si nějak vysnil, bez prostředků a také zkušeností, že si otevřu obchod SONY. To byla a navždy zůstane nejlepší firma, byli nejlepší skoro ve všem, kamery, videorekordéry, TV a taky dělali výborné zesilovače, CD přehrávače. No , ale odpověď proč hi-fi, proč elektronika a proč soukromé podnikání se dá shrnout krátce – láska k technice, hudbě a mělo to jiný rozměr, tedy nechtěl jsem být nadále poskokem v nějakých firmách a chtěl jsem se rozvíjet. Vše se splnilo jen jsem tak trochu netušil do čeho se pouštím.

2. Maloobchod

V roce 1990 jsem byl v Tuzexu, což byly prodejny s importem za „západu“. V Praze byla největší a tam měli věž SONY s CD, magnetofon a já jsem poprosil prodavače zda by mi to pustil. Řekl mi jen „na chvilku“. Po 3 minutách řekl dost… No a 4.11.1991 jsem otevřel s kamarádem Robertem první obchod , první speciálka SONY na Moravě. Rozměry byly impozantní – prodejna měla 28m2 a sklad s kanceláří taky. Ovšem z počátku to nešlo, obchod byl opravdu krásný, obsluha výborná, ale lidi nechodili.

Po konzultaci s dodavatelem jsme se rozhodli , že vytiskneme 15000 ks letáků / skan /a rozneseme nejen v Těšíně, ale všude kolem. No a krátce na to jdu v klidu ráno do krámu a venku stojí lidi a tak se jich ptám „ Co tady děláte“ a oni – čekáme až otevřete pane Weber. No bum, start, prodeje jsme měli opravdu krásné.






Ta malá prodejna se přežila a tak se musel udělat další krok a tím bylo otevření větší prodejny v centru města. K tomu došlo 6.6.1996. Rozšířil jsem sortiment o další výbornou značku Philips, ale taky o v té době skoro jediné audiofilské značky NAD, Rotel, Denon, Tannoy, Mission a v TV taky LOEWE. Také jsem udělal dobrý krok, součástí prodejny byla poslechová místnost. Uměli jsme prodat, tedy předvést, ukázat, nainstalovat a lidi k nám chodili rádi. Měl jsem velké štěstí na spolupracovníky, byli velmi slušní vůči lidem, ochotní a to byl zřejmě základ úspěchu. Podporovali jsme kulturu, sport.







Bilboard -Ano, takto bylo chápáno podnikání od začátků v roce 1991 - služby a služby a služby zákazníkovi

3. Distribuce

Někdy asi v roce 1994 přijel můj přítel z USA a dovezl na ukázku krásnou a technicky neuvěřitelnou věc. Voice organizér / viz. Leták/. To byla první databanka plně ovládaná hlasem. Na tu dobu něco nepředstavitelného. Pustil jsem se do práce a získal výhradní zastoupení pro naší část Evropy. Pro distribuci v Polsku jsem založil firmu VOICE se sídlem v Polsku. To byl výborný krok. Jednak jsem se naučil polsky a hlavně poznal tuto velice zajímavou zemi a začala opravdová distribuce. Spolupracovali jsme v PL s největšíma firmami jako byl třeba Optimus, navázali jsem osobní kontakt s firmou IBM přímo z USA a jednali jsme o spolupráci při lokalizaci programu Speech to Text , dělali tiskovky, vystavovali jsem na výstavách INVEX, dostali se do úzkého výběru produktů v soutěži „O Křišťálový Disk“, byl jsem v Las Vegas při předávání ocenění za významný technologický pokrok. Úžasné. Ovšem pak nastaly technické problémy a musel jsem najít pro další činnost jiný segment trhu a logicky to muselo být HIFI!!!

Takže někdy od roku 1998 jsem začal jednak se svými přáteli a výrobci hi-fi z Čech o tom, že bychom otevřeli distribuci českého hi-fi v Polsku. Oslovil jsem legendy jako Pavel Dudek, ten dělal SUPER dobré zesilovače, kolegy z firmy SHAN, ti uměli výborné reprosoustavy, Petra Krále z Hranic na Moravě , jeho phonopre patří dodnes k nejlepším na trhu a začal jsem jednat s firmou Pro-Ject, která jako jediná snad na světě dělala výborné gramofony. No bylo to, začali jsem se účastnit výstav, testy , recenze, prezentace, tvorba dealerské sítě a další značky přišly díky naší dobré práci – Triangle, Sonus Faber, Cabasse, REL, Cardas, Primare, Isotek, BAT, Audiovector, Chord electronic a hlavně PRO-JECT.


4. Osobní rozvoj, stále se člověk učí

Pro úspěšnou distribuci byla realizovánacelá řada prezentací na výstavách, setkání s dealery a hlavně jsem se mohl setkávat s výrobci, učit se, pochopit filosofii a trochu čuchnout k technickým řešením. Setkání třeba s majitelem firmy Chord Johnn Franks a jejich konstruktérem Rob Watts, Christopher Cabasse – ten o zvuku ví moc, John Hunter z REL, Steve Bednarski a Viktor Khomenko z BAT, Lars Pederssen z Primare , George Cardas či konstruktéry ve firmách jako je Sonus Faber, to byla inspirace a škola. Procestoval jsem USA, Evropu a získal pro svou firmu vyníkající pozici na trhu. Samořejmě byly prezentace, 3 x jsme vyhráli soutež o nejlepší zvuk na asi největší evropské výstavě Audio-video Show ve Varšavě.


Každá prezentace má být aktivní. Měl jsem tu čest, že pozvání přijali pánové John Franks, majitel firmy Chord electronic, a Rob Watts – jeden z nejlepších odborníků pro převod digitálního signálu na analog. Na jejich ohlášenou prezentaci přišli všichni přítomní novináři a to ze všech koutů světa

John Franks, Rob Watts


O zvuku, konstrukci repro nám vykládal pan Christoph Cabasse, úžasné znalosti a překrásný vztah k hudbě

Christoph Cabasse


Jedno setkání bylo nezapomenutelné. Na výstavě CES v Las Vegas, nebo během ní, jsem se v hotelu Golden Nugget setkal s konstruktérem firmy Spectral Audio prof.Keith O. Johnson, ten je současně otec a hlavní postava firmy Reference Recordings. Vykládal mi jak se nahrávají desky, co je pro zvuk důležité a taky jak nahrávali v Brně Janáčka.

Keith O. Johnson


To je fotka z prezentace v Polském Rádiu 3 kde jsme hráli master tape legendární desky Krzysztofa Komedy – Astigmatic, událost o to větší, že v obecenstvu seděli tehdy nejen ředitel rádia, ale hlavně všichni redaktoři hudebních časopisů, hi fi

Tomek Zeliszewski, Pioter Metz


Lars Pedersen


Viktor Khomenko


Jen pro dokreslení jaké realizovány prezentace – zde Sonus Faber Aida s elektronikou Balanced Audio Technology

Jedna z top prezentací byla Triangle Maggelan Concerto s BAT

Přebíráníi ceny pro nejlepší výrobek na Audio Show Warsawa roce 1999
Přebíráníi ceny pro nejlepší výrobek na Audio Show Warsawa roce 1999

Zájem byl vždy velký, vždy od roku 1998

Na závěr jsem nechal setkání s člověkem, který zcela zásadně ovlivnil můj profesní život. Tím člověkem je majitel firmy Audiotuning pan Heinz Lichtenegger. To on stál na začátku 90 let na začátku nové éry analogu. Jeho značka Pro-Ject byla dlouho jediná na trhu s větším sortimentem gramofonů a jeho vize zásadně ovlivnily nejen mne, ale celosvětový trh s hi-fi. Jsem nesmírně šťasten, že jsem měl tu čest být jeho spolupracovníkem či partnerem po dobu více než 25 let. Gramofon, desky, celá ta filosofie analogu lze vystihnout jedním sloganem – GO ANALOG….

Všechny tyto zkušenosti mi pomohly pochopit co je tím základem – poctivost, respekt a snaha o pochopení přání zákazníka. To je vše na papíře strašně jednoduché, ale… však to znáte